انگل ولو

انگل ولو یا شیر زاویه ای چیست؟

یکی از انواع شیرآلات انگل ولو  است که به آن انگل ولو پنوماتیک هم گفته می شود. که دارای یک شیر پیستونی زاویه ای هست که با عملگر پنوماتیک مونتاژ می شود.

شیر زاویه ای معمولا در مواردی که سیال حاوی جرم خارجی و کثیف باشد هم به خوبی عمل میکند و به خوبی جریان زیادی از سیال را از خود عبور میدهد و درمحیط های انفجاری نیز به خاطر ماهیت اکچوئیتور یا عملگر پنوماتیک خود نیز کارائی دارند .

ساخت و طراحی

 

آنها ساختاری مقاوم شبیه شیر های گلوب را دارند ، اما از دریچه نشیمن پیستونی با فنر بسته استفاده می کنند. بدنه به طور معمول در یک قطعه  ریخته گری می شود. یک پلاگ به انتهای پیستون متصل است که روی سیت های PTFE نشسته است. پیستون برای عقب کشیدن بیشتر از سیت طراحی شده است ، حداکثر سرعت جریان را فراهم می کند. آنها ممکن است به طور معمول بسته (NC) ، به طور معمول باز (NO) یا دبل کنند. اکچویتور پیستونی دارای پورت های رزوه ای یا پورت های NAMUR است که امکان نصب مستقیم شیرهای برقی به سبک NAMUR را فراهم می کند.

انگل واو
انگل ولو استیل

غالباً می توان سر اکچویتور را ۳۶۰ درجه چرخاند تا موقعیت هوا و خطوط الکتریکی در مکانهای تنگ قرار نگیرند. بدنه شیر به طور کلی از استیل یا برنج ساخته شده است. انواع اتصال شامل رزوه ، فلنجی یا جوشی داده شده است.

اصول عملکرد

 

ولوهای نشیمنگاه زاویه ای به صورت پنوماتیکی عمل می کنند به طوری که فشار هوا برای کنترل عملگر پیستون که plug ولو را از نشیمنگاه آن دور می کند  استفاده قرار می گیرد.

ولوهایی که به طور طبیعی بسته اند یا ولوهای NC معمولا ولو را در شرایط بدون فشار می بندند و برای بازگشت ولو به حالت استراحت از یک فنر استفاده می کنند.

ولوهای NO ولوهایی هستند که همیشه باز می باشند مگر اینکه فشار هوا برای بستن آن عمل کند.

اگر فنر روی قسمت مخالف عملگر پیستون قرار داده شود ، یک ولو NO به دست می آید.

ولوهای با عملگر دوگانه می توانند برای کنترل جریان در دو جهت مورد استفاده قرار گیرند.

این ولوها هیچ فنری ندارند و برای تعیین موقعیت ولو به میزان هوای موجود بستگی دارند.

این پیکربندی ها بر میزان فشار ولو تاثیر می گذارند.

جریان بالا و پایین ولو ( که باعث باز شدن ولو می شود) اثر “چکش آب” را کاهش می دهد اما حداکثر فشار ولو را به طور معمول تا 50 % کاهش می دهد.

با این حال اتصال یک فنر برگشتی قوی به افزایش فشار کاری کمک می کند اما یک اکچویتور قوی تر برای غلبه بر این افزایش نیروی فنر مورد نیاز خواد بود.

با جریان در سرتاسر نشیمنگاه ( کا باعث بسته شدن ولو می شود) ، فشار کاری کامل به دست می آید و اثر “چکش آب” با محدود کردن جریان هوای فشرده می تواند کاهش داده شود.

انواع انگل ولو پنوماتیک از نظر اتصال

انگل ولو پنوماتیک رزوه ای
انگل ولوپنوماتیک فلنجی

انواع انگل ولو پنوماتیک از نظر متریال

* انگل ولوپنوماتیک استیل
* انگل ولو پنوماتیک برنزی
انگل ولو فولادی

.

اکچویتور نوجیکس

اکچویتور نوجیکس چیست؟

اکچویتور نوجیکس  برای مونتاژ روی شیرآلات صنعتی در سه مدل اکچویتور پنوماتیک نوجیکس و اکچویتور برقی نوجیکس و اکچیتور بادی و برقی نوجیکس تولید می شود، اکچویتور نوجیکس ساخت کشور کره جنوبی و چین می باشند برای قطع و وصل و کنترل سیال به روش اتوماتیک مونتاژ می شوند.

برای خریداین محصول با این شماره ها تماس بگیرید09128446731-02186031739-02186047201

انواع اکچویتور نوجیکس

اکچویتور نوجیکس  در سه مدل پنوماتیک و برقی و بادی برقی مونتاژ می شود .
اکچویتور پنوماتیک نوجیکس
اکچویتور پنوماتیک نوجیکس با طراحی دقیق و آسان رک با پینیون و پیستون دوبل با تامین هوای فشرده خشک می توان با رفت و برگشت پیستون با سرعت و دقت بالا انجام شود.این پیستون ها با فنر هایی رفت برگشت نیروی پنوماتیک را به نیروی مکانیکی تبدیل کرده و با انتقال این نیرو به شافت شیرآلات صنعتی به راحتی دیسک شیر را باز و بسته می کند.
برای چرخاندن مجرابند شیرآلات صنعتی با توجه به سایز و فشار سیال به یک نیرو بیشتر از نیروی فشار سیال نیاز هست که بتوان با چرخش شافت مجرابند را با سرعت تغییر جهت داد. سایز عملگر پنوماتیک نوجیکس از برای سایز ۱/۲ اینچ تا ۴۸ اینچ با نیروی مناسب بر حسب نیوتون می توان استفاده کرد.
هرچه سایز شیرآلات صنعتی و فشار بیشتر باشد در عملگر پنوماتیک بادی نوجیکس از پیستون های بزرگ تر و فنر های با ضریب برگشت و استحکام بالاتری استفاده می شود.همیشه برای عملگر از هوای فشرده تمیز استفاده شود و برای اطمینان از خشک بودن و هوا و تمیز بودن روی خط از واحد مراقبت استفاده کنید.

اجزا عملگر پنوماتیک نوجیکس                        

اکچویتور پنوماتیک  انرژی هوای فشرده را به حرکت دورانی و یا خطی تبدیل می کند. بدین ترتیب با نصب این اکچویتورها بر روی شیر هایی که به صورت دستی عمل می کنند و با داشتن منبع تولید هوای فشرده می توان این شیرها را توسط انرژی باد کنترل کرد.

همچنین میتوان با نصیب شیر برقی نامور بر روی اکچویتور بادی، این اکچویتورها و در نهایت شیرها را به صورت برقی کنترل کرد. در صورت داشتن منبع تولید هوای فشرده انتخاب اکچویتورهای پنوماتیک نسبت به اکچویتورهای برقی  مقرون به صرفه تراست.

این اکچویتورها  به دو صورت فنر برگشت دار و بدون فنر برگشت

این اکچویتورها بر اساس گشتاور تولیدی تقسیم بندی می شوند. برای انتخاب اکچیتور باید سایز شیری و همچنین فشار سیال درون خط مد نظر باشند. در صورت نصب شیر برقی نامور این عملگرها برقی میشوند و در صورت نصب پوزیشنر نیز بر روی آنها با استفاده از سیگنال انالوگ میتوان شیر را به صورت درصدی کنترل کرد. به این شیرها، شیر بادی نیز اطلاق میشود.

- طراحی اکچویتور پنوماتیک بادی نوجیکس با رک و پینیون و پیستون دوبل در یک ساختار متقارن باعث حرکت دقیق، سریع و نرم آن شده و تغییرات ساده در موقعیت پیستون سبب ایجاد نیروی خروجی بزرگ در شافت اکچویتور پنوماتیک بادی می‌گردد.

- بلوک سیلندر اکچویتور پنوماتیک بادی نوجیکس از آلومینیوم اکسترود شده با کیفیت بالا بوده که بوسیله ماشینکاری دقیق، سوراخ‌ها تعبیه شده و سطح خارجی آن در شرایط خاص سختکاری و دارای پوشش تفلون می‌باشد و همین عامل سبب عمر کاری بالا و ضریب اصطکاک پایین اکچویتور نوجیکس شده است.

- تمامی مدل‌های اکچویتور پنوماتیک نوجیکس دارای طراحی یکپارچه هستند بطوریکه اکچویتور پنوماتیک عملکرد دوطرفه و اکچویتور پنوماتیک برگشت فنر دارای یک نوع سیلندر و محفظه می‌باشند و براحتی قابلیت نصب فنر و یا برداشتن فنر و تبدیل به مدل دوطرفه را دارا می‌باشند.

- اتصالات اکچویتور پنوماتیک بادی نوجیکس از جنس استنلس استیل با مقاومت در برابر خوردگی است.

- قسمت‌های داخلی اکچویتور پنوماتیک بادی نوجیکس مثل محفظه بیرونی رک، بیرینگ شافت خروجی و … برای جلوگیری از اصطکاک ناشی از تماس فلز با فلز با روغن روانکاری شده‌.

-اکچیتورپتوماتیک نوجیکس قابلیت اتصال تمامی متعلقات نظیر شیر برقی نامور جعبه سوئیچ محدود‌کننده، الکتریک پوزیشنر  را دارد.

- اجزای اتصال اکچویتور پنوماتیک بادی نوجیکس با برخورداری از آخرین استاندارد جهانی قابل تعویض و کارآمد می‌باشند.

پارامترهای تعیین کننده جهت سفارش اکچویتور پنوماتیک نوجیکس:

جهت خرید اکچیتورپنوماتیک بایدموارد ذیل را مد نظر قرار داد:

۱- قدرت گشتاور مورد نیاز

۲-سایز شیری که بر روی آن اکچویتور برقی باید سوار شود

۳-نوع شیری که بر روی آن اکچویتور برقی باید سوار شود(توپی-پروانه ای…)

۴-single or double acting

۵-وجود شیر برقی نامور