گیج های فشار دیفرانسیل و کاربرد آنها در تولید

گیج‌های فشار دیفرانسیل احتمالاً برخی از محصولاتی هستند که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند و به اشتباه درک می‌شوند. در نتیجه فقدان تقریباً کامل ذکر شده از آموزش مهندسی، می بینیم که مهندسان دائماً از دو فشارسنج استاندارد استفاده می کنند، در حالی که آنها فقط می توانند از یک فشارسنج دیفرانسیل استفاده کنند. از کاربردهای سیستم فیلتراسیون، اندازه‌گیری نرخ جریان با استفاده از اصل برنولی، نمایش سطوح مایع در مخازن برودتی، تشخیص نشت در سیستم‌ها و موارد دیگر، این ابزارهای توانا باید بخشی از جعبه ابزار هر مهندس باشند. به همین دلیل، ما این صفحه را گرد هم آورده ایم تا برخی از کاربردهای این سنج ها را مرور کنیم. بیش از همه، ما امیدواریم که این یک نقطه شروع خوب در هنگام طراحی سیستم های شما باشد.


گیج فشار دیفرانسیل چیست؟

به بیان ساده، یک گیج فشار دیفرانسیل، اختلاف فشار بین دو اتصال را اندازه گیری می کند. در نتیجه، بیایید برنامه ای را تصور کنیم که در آن یک مخزن با 100 psi و دیگری با 95 psi دارید. اگر یک گیج فشار دیفرانسیل را بین آن دو مخزن وصل کنید، 5 psi را خواهید خواند.

 

چند طرح گیج مختلف برای دستیابی به این هدف وجود دارد، اما دیفرانسیل فشار پلاس طرحی را تولید می‌کند که به عنوان "کوپلینگ مغناطیسی" شناخته می‌شود. هر گیج دارای یک پیستون مغناطیسی است که بسته به فشار دیفرانسیل مانند اره دریایی به جلو و عقب حرکت می کند. در نتیجه حرکت خطی این پیستون مغناطیسی آهنربای چرخشی را که به اشاره گر متصل می شود فشار داده و می کشد. این "قفسه و پینیون مغناطیسی" بازخوانی را فراهم می کند.


نظارت بر وضعیت فیلتر با استفاده از گیج فشار دیفرانسیل

با مسدود شدن کارتریج های فیلتر، فشار تفاضلی بین ورودی و خروجی به دلیل تجمع آلاینده ها در توری فیلتر افزایش می یابد. به همین دلیل، اپراتورها می‌توانند افت فشار تفاضلی را در یک فیلتر اندازه‌گیری کنند و می‌توانند یک نشانه بصری در مورد کثیف بودن سیستم‌های فیلترشان دریافت کنند. در نتیجه، استفاده از گیج فشار دیفرانسیل برای کاربرد فیلتر می تواند:

 

 

 

 

 

به اپراتورها کمک کنید تا از آسیب به سیستم خود جلوگیری کنند زیرا از وضعیت فیلتر مطلع می شوند.

جلوگیری از مشکلات حقوقی بین تولید کنندگان فیلتر و مشتریانی که بیش از حد از عمر فیلترهای خود استفاده می کنند و از سیستم ها سوء استفاده می کنند

با کمک به مشتریان در مطلع شدن از وضعیت فیلتر، فروش کارتریج فیلتر را 20 تا 30 درصد افزایش دهید.

به تمایز فیلتر خود از 1000 رقیب موجود کمک کنید


اندازه گیری نرخ جریان با استفاده از فشارسنج دیفرانسیل
اصل برنولی بیان می کند که افزایش سرعت یک سیال همزمان با کاهش فشار یا کاهش انرژی پتانسیل سیال اتفاق می افتد. در نتیجه، دستگاه‌هایی که به نام ونتوریس شناخته می‌شوند برای سال‌ها برای اندازه‌گیری نرخ جریان با تشخیص این تغییر فشار مورد استفاده قرار گرفته‌اند. در نتیجه، و اپراتور می تواند طرف فشار بالا گیج فشار دیفرانسیل را به قطر بزرگتر وصل کند و می تواند طرف فشار پایین گیج فشار دیفرانسیل را به قطر کوچکتر متصل کند، می توان سرعت جریان را اندازه گیری کرد. علاوه بر این، استفاده از فشارسنج دیفرانسیل در کاربردهای سرعت جریان می تواند:
 
ارائه بازخورد مستقیم از نرخ جریان
قوی ترین راه حلی باشید که سال ها دوام می آورد و بسیار بهتر از جایگزین های الکترونیکی است
اندازه گیری مایع با استفاده از گیج فشار دیفرانسیل
فشار سنج های استاندارد را نمی توان برای اندازه گیری سطح مایع در یک مخزن برودتی به دلیل تعدادی از مسائل مورد استفاده قرار داد. مهمتر از همه، این واقعیت است که مخازن تحت فشار هستند (اغلب تا 500psi) و فشار سنج استاندارد که در پایین نصب شده است، سطح مایع به اضافه فشار مخزن را اندازه گیری می کند. در نتیجه، باید از یک گیج فشار دیفرانسیل با اتصال سمت بالا به پایین مخزن و سمت پایین به بالای مخزن استفاده شود. در نتیجه، مخازن اندازه گیری اکسیژن مایع، نیتروژن، آرگون و موارد دیگر می توانند راه حلی مقرون به صرفه برای بررسی سطح مایع خود داشته باشند. این کاربردهای گیج فشار دیفرانسیل برای سطح مایع برودتی می تواند:
 
 
 
ارائه بازخورد مستقیم از سطح مایع در مخزن تحت فشار
بسیار مقرون به صرفه تر از فراصوت، ترانسمستر های الکترونیکی، و دیگر ابزارهای پیچیده اندازه گیری سطح مایع است.
ارزش افزوده ای برای مخازن ذخیره سازی میکروبلک فراهم می کند
تشخیص تجمع مقیاس با استفاده از گیج فشار دیفرانسیل
گیج های فشار دیفرانسیل در نظارت بر تجمع رسوب در لوله ها و پمپ ها عالی هستند. با مقایسه ورودی و خروجی سیستم شما، گیج می تواند افت فشار بیش از حد را که می تواند ناشی از تجمع رسوب باشد، تشخیص دهد. علاوه بر این، یک گیج فشار دیفرانسیل را می توان در سراسر پمپ قرار داد تا اطمینان حاصل شود که پمپ تغییر مناسب فشار را از ورودی به خروجی انجام می دهد. در نتیجه، اپراتورها می توانند با نظارت بر افزایش یا کاهش فشار تفاضلی، داده های تشخیص حیاتی را دریافت کنند. استفاده از گیج فشار دیفرانسیل در کاربردهای افزایش مقیاس می تواند:
 
 
 
برای کمک به جداسازی مسائل، بازخورد مستقیم از ایجاد مقیاس ارائه دهید
ابزاری ساده و بسیار موثر برای تیم تعمیر و نگهداری شما
ارزان، طراحی قوی
تشخیص نشتی با استفاده از گیج فشار دیفرانسیل
احتمالاً یکی از کمتر شناخته شده ترین کاربردهای گیج فشار دیفرانسیل، تشخیص نشتی در یک سیستم است. با مقایسه یک مخزن مرجع با یک مخزن بالقوه نشتی، می توان فشار دیفرانسیل را اندازه گیری کرد و نشت را تشخیص داد. در نتیجه زمان زیادی صرفه جویی می شود و نتایج بسیار دقیق تر از ساعت انتظار برای افت فشار سنج استاندارد است. با توجه به این واقعیت که گیج های فشار دیفرانسیل می توانند تا 0.1 اینچ H2O را با دقت اندازه گیری کنند، شما بسیار کمتر منتظر خواهید بود! علاوه بر این، گیج های فشار دیفرانسیل در کاربردهای تشخیص نشت می توانند موارد زیر باشند:
 
ساده و ارزان (از حدود 50 دلار شروع می شود)

برای خرید این محصول می توانید با شماره های زیر تماس یگیرید:

86031739-86047201-09128446731

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد